Közösség, élmény és felelősség – új félévét indította a Tanítsunk Magyarországért! mentorprogram
A Szegedi Tudományegyetem idén ősszel ismét elindította a Tanítsunk Magyarországért! mentorprogramot, amely immár hosszú évek óta a hallgatói közösség egyik leginspirálóbb kezdeményezése. A program célja, hogy az egyetemisták személyes mentorálással támogassák a környező településeken élő általános iskolás diákokat, segítsék őket a továbbtanulásban, az önbizalom erősítésében és a közösségi beilleszkedésben. A mentorok a tanév során rendszeresen látogatják a gyerekeket, közös programokat szerveznek, és példát mutatnak abban, hogyan lehet tanulni, fejlődni és hinni önmagunkban.
Fotó: Sahin-Tóth István
Első nap – felkészülés, csapatépítés, inspiráció
A program hagyományosan a TM-táborral indult, amelynek első napján az új és a már tapasztalt mentorok találkoztak a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar főépületében. A nap során közös workshopokon, előadásokon és interaktív gyakorlatokon vettek részt, ahol nemcsak a mentorálás szakmai alapjairól, hanem az együttműködésről, kommunikációról és a diákok motiválásának leghatékonyabb módszereiről is szó esett.
A rendezvény célja az volt, hogy felkészítse a mentorokat a félév kihívásaira, és lehetőséget adjon számukra a tapasztalatcserére. Az eseményen a résztvevők megoszthatták korábbi élményeiket, beszélgettek arról, hogyan lehet még hatékonyabban támogatni a gyerekeket, és együtt dolgoztak azon, hogy minden mentorálás élményszerű és valóban értékteremtő legyen.
Fotó: Sahin-Tóth István
A nap közösségi hangulatát erősítette, hogy a mentorok kis csoportokban közösen tervezték meg a második nap programját, amikor is kiléptek az egyetemi közegből, és a gyakorlatban is találkoztak a mentorált diákokkal.
Második nap – találkozások, alkotás és közös élmények
A tábor második napján a mentorok ellátogattak a környező települések általános iskoláiba, ahol a diákok már izgatottan várták őket. A nap során közös rajzolások, festések, kézműves foglalkozások és mozgásos játékok színesítették a programot, amelyek során a gyerekek és a mentorok együtt alkottak, nevettek és új barátságokat kötöttek.
A mentoroknak ez a nap mindig különösen fontos: ilyenkor találkoznak először az új diákokkal, miközben a korábbi félévekben megismert tanítványokkal is folytatják a közös munkát. Az új ismeretségek mellett így a régi kapcsolatok is megerősödnek, ami az egész félév alapját adja.
Közösség és felelősségvállalás
A Tanítsunk Magyarországért! program az elmúlt években az SZTE egyik legfontosabb társadalmi felelősségvállalási kezdeményezésévé vált. A mentorok nemcsak a gyerekeket segítik, hanem saját maguk is fejlődnek: megtanulnak csapatban dolgozni, felelősséget vállalni és inspirálni másokat.
A program ereje abban rejlik, hogy valódi emberi kapcsolatokat épít, olyan hidakat, amelyek két világot kötnek össze: az egyetemek világát és a kistelepülések iskoláit.
Fotó: Sahin-Tóth István
A TM-tábor tapasztalatai ismét bebizonyították, hogy a személyes figyelem, az empátia és az együtt töltött idő a leghatékonyabb eszköz a jövő generációinak támogatásában.